Domowy trening obwodowy

Rozpoczynasz dopiero swoją historię z treningami? Idealnym rozwiązaniem jest dla Ciebie trening obwodowy, który opiera się na metodzie ACT czyli Aerobic Circulit Training – ze wszystkich założonych ćwiczeń wykonuje się jedno po drugim. Po zakończeniu ostatniego rozpoczyna się od początku i w ten sposób zataczamy obwód. Głównym założeniem tego programu dla początkujących jest przygotowanie mięśni oraz układu sercowo-naczyniowego, przystosowanie układu ruchu do obciążenia i wypracowanie wzorców motorycznych do następnego etapu czyli treningu dla zaawansowanych. Rozpoczynamy cały segment od tradycyjnej rozgrzewki: bieg w miejscu – 30s, pajacyki x15, burpeesx10, skłony tułowia w bok i przód po 10, unoszenie bioder leżącx10 i koci grzbietx5. Obwodowy trening główny: pompki klasyczne i odwrotne po 12 powtórzeń, podciąganie na drążkux12, wykroki i żuraw po 12, 15xprzysiad, 12xwycisk hantli siedząc i 12xuginanie przedramion z hantlami. Dla laika zalecenie to intensywne, szybkie i treściwe 2-3 obwody 3 razy w tygodniu, z przerwami między obwodami po maksymalnie 2min.

One Comment

  • tomjara

    Musimy sobie zdawać sprawę, że często, gdy sami układamy sobie plany treningowe – siłowe czy też po prostu uklad naszych treningów aerobowych/interwałowych to robimy to niestety niedokładnie , następnie nie widzimy efektów przekładających sie na pozytywne zmiany naszej sylwetki. Też przez lata tak błądziłam i traciłam niepotrzebnie czas, obecnie korzystam z indywidualnej pomocy trenera online ze strony potreningu.pl/plany i nie żałuję, tym bardziej że cenowo są bardzo konkurencyjni, warto wypróbować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *