Miesiąc: Styczeń 2017

Trening obwodowy w domu

Trening obwodowy w domu

trening
Trening obwodowy z powodzeniem można wykonywać w zaciszu domowego ogniska. Każdą partię ciała możemy pięknie wyrzeźbić bez konieczności uczęszczania na siłownię. Głównym celem treningu obwodowego jest to by do pracy w trakcie jednego treningu zaangażować jak największa ilość mięśni. W planie treningowym obwodowym ćwiczenia zaczynamy od największej partii mięśni schodząc do najmniejszej. Odpoczynek w tego typu planie treningowym wynosi zaledwie pól minuty pomiędzy kolejnymi ćwiczeniami. Zdecydowana większość ćwiczeń w treningu obwodowym może być wykonana przy wykorzystaniu ciężaru własnego ciała. Na myśl przychodzą rzecz jasna pompki, przysiady, wiosłowanie czy podciąganie na drążku. Dobrze jest mimo wszystko swoją domową siłownię wyposażyć w dodatkowe sprzęty do ćwiczeń jak hantle czy szta
Insulinooporność- na czym polega, jak się przed nią bronić?

Insulinooporność- na czym polega, jak się przed nią bronić?

zdrowie
Coraz więcej osób boryka się z problemem insulinooporności. Dla zupełnego laika w tym temacie termin ten może nić nie mówić. Warto więc pokrótce wyjaśnić na czym insulinooporność polega. Zacznijmy od tego, że insulina hormon produkowany przez trzustkę odpowiada za regulowanie poziomu cukru we krwi. Fachowo mówiąc-glukozy. Poziom glukozy wzrasta wraz ze spożyciem niektórych pokarmów, głównie węglowodanów. By poziom glukozy po spożyciu węglowodanów nie był zbyt wysoki organizm cząsteczki glukozy transportuje do komórek. Gdy jednak poziom glukozy jest wciąż wysoki niemożliwe jest spalanie tkanki tłuszczowej. Organizm nie zużywa na bieżąco energii dostarczanej mu w postaci glukozy. Jest ona transportowana do komórek, tworząc w ten sposób zapasy energii w postaci tkanki tłuszczowej. Insulinoopo
Kaloryczność a wartości odżywcze bananów

Kaloryczność a wartości odżywcze bananów

dieta, porada
Banany nie cieszą się zbyt dobra opinią wśród osób odchudzających się. Wszystko przez sporą zawartość kalorii. Na 100 g przypada nawet 90 kcal. Jak na jeden owoc to sporo, czy lepiej więc zrezygnować całkowicie ze spożycia bananów? Wokół bananów tak naprawdę narosło wiele mitów. Należy bowiem docenić wartości odżywcze jakie banany w swoim składzie zawierają. W głównej mierze są to węglowodany. Banany mogą więc stanowić dobrą przekąskę po treningową. Po banany warto sięgać przez wzgląd na ich wartości odżywcze. Wystarczy zjeść tylko jeden owoc by pokryć zapotrzebowanie w 20 % na witaminę C. Do tego owoc ten jest prawdziwą bombą mineralną. W jednym tylko owocu znajduje się mnóstwo magnezu, potasu, cynku czy żelaza. Banany zawierają również dobroczynny dla naszego układu pokarmowego błonnik.
Obliczanie kaloryczności posiłków

Obliczanie kaloryczności posiłków

dieta, porada
Przy odchudzaniu najwięcej problemów wszystkim sprawia obliczanie swojego zapotrzebowania na kalorie oraz ocena kaloryczności posiłków. Całe szczęście w erze urządzeń mobilnych możemy skorzystać ze specjalnych narzędzi ułatwiających ocenę kaloryczności poszczególnych składników. Może do tego służyć przelicznik kalorii. By pomiary te były jak najdokładniejsze warto zainwestować w wagę kuchenną. Każdy poszczególny element posiłku będziemy dokładnie warzyć. Dzięki temu będziemy wiedzieć na podstawie jakich informacji obliczyć kaloryczność danego pożywienia. Przelicznik kalorii z całą pewnością przyjdzie nam z pomocą. W dostępnych za pośrednictwem internetu urządzeniach mobilnych możemy również sprawdzić ile kalorii będziemy spalać wykonując poszczególne ćwiczenia. Bez bezustannej kontroli spa
Jak radzić sobie z zakwasami

Jak radzić sobie z zakwasami

porada, trening
Zakwasy mogą stać na przeszkodzie w regularnym stosowaniu treningów. Najbardziej dokuczliwe są na drugi dzień po intensywnym wysiłku fizycznym. Przy bardzo wymagających ćwiczeniach zakwasy mogą dawać o sobie znać nawet kilka dni. Zakwasy to nic innego jak mikro-urazy tkanki mięśniowej. Na skutek intensywnego treningu włókna tkanki mięśniowej ulegają naderwaniu. Gdy trening był zbyt intensywny a nasze mięśnie nie przygotowane do aplikowanego mu obciążenia pojawia się ból zwany zakwasami. Gdy zakwasy się pojawią nie ma rady- musimy czekać aż przejdą. Pewną ulgę mogą przynieść ciepłe kąpiele czy wizyta w saunie. Najlepsza jak zwykle jest profilaktyka. Dlatego by uniknąć pojawienia się zakwasów warto postawić na odpowiednią rozgrzewkę. Zanim przystąpimy do intensywnego wysiłku fizycznego musim
Dobroczynny wpływ l-argininy na nasze zdrowie

Dobroczynny wpływ l-argininy na nasze zdrowie

suplementy, zdrowie
L-argininie przypisuje się mnóstwo dobroczynnych właściwości. Ten aminokwas ma wpływać na pracę naszego serca, zmniejszać ryzyko powstawania miażdżycy, budować tkankę mięśniową. L-arginina w sposób naturalny wytwarzana jest przez nasz organizm. Substancja ta z punktu widzenia sportowców bierze udział w uwolnieniu tlenku azotu. Przekłada się to na lepsze odżywienie i utlenienie tkanki mięśniowej. Według naukowców suplementy zawierające l-argininę powinny być wskazane osobom z arytmią serca jak również tych borykających się z chorobami układu krwionośnego. L-argininie przypisywany jest również dobroczynny wpływ na nasz układ odpornościowy. Osoby odchudzające się z całą pewnością docenią, że l-arginina reguluje metabolizm. Substancję tą znajdziemy w niektórych produktach spożywczych. Możemy r
Kalorie a odchudzanie

Kalorie a odchudzanie

dieta, odchudzanie
W prasie kobiecej, internecie roi się od przeróżnych diet z drastycznie obniżoną zawartością kalorii. Stosowanie diet typu 1000 kalorii dziennie nie prowadzi na dłuższą metę do niczego dobrego. Po pewnym czasie będziemy borykać się z efektem jo-jo. Najlepiej ustalenie codziennego jadłospisu rozpocząć od dokładnego określenia naszego dziennego zapotrzebowania na kalorie. Chodzi o ilość pożywienia, które musimy dostarczyć by organizm mógł normalnie funkcjonować, by narządy wewnętrzne miały energię do pracy. Gdy już ustalimy nasze dzienne zapotrzebowanie na kalorie możemy od tej sumy odjąć 20 % kalorii. Zasady zdrowego odżywiania wbrew pozorom nie jest trudno wprowadzić. Przede wszystkim jednak należy unikać drastycznych głodówek. W ten sposób jedynie rozregulujemy pracę swoje organizmu. Posi
Jakie ćwiczenia na potężne plecy

Jakie ćwiczenia na potężne plecy

ćwiczenia, trening
Imponująco rozbudowana klatka piersiowa oraz bicepsy to nie wszystko. Jeśli chcemy zrobić wrażenie na innych w naszym planie treningowym musimy uwzględnić ćwiczenia na szerokie plecy. Od razu musimy zaznaczyć, że ćwiczenia na plecy są dość trudne. Należy więc do ich wykonywania przyłożyć się pod względem technicznym. Pierwszy typ ćwiczeń to wiosłowanie ze sztangą. Nic nie daje też tak skutecznych efektów jak martwy ciąg. Polecamy również tradycyjne podciąganie na drążku w szerokim chwycie. W tradycyjnym podciąganiu drążek chwytamy na szerokości naszych ramion. Przy szerokim chwycie ramiona muszą być położone na drążku szerzej niż barki. Tak jak była mowa wcześniej ważna jest technika. W trakcie podciągania należy kontrolować napięcie mięśni. Nie ma też co ukrywać. By móc rozbudować piękne
Czerwona herbata wspomaga odchudzanie

Czerwona herbata wspomaga odchudzanie

dieta, odchudzanie
Czerwona herbata może być skutecznym uzupełnieniem diety przy w walce z nadprogramowymi kilogramami. Jej regularne spożywanie jest nawet wskazane przy problemach ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu we krwi. Czerwona herbata zawiera mnóstwo dobroczynnych dla naszego zdrowia polifenoli. Mają one wpływ na pracę naszego żołądka, reguluje ilość wydzielanej żółci. Dzięki temu pożywienie jest trawione zdecydowanie szybciej, a nasz metabolizm działa zdecydowanie sprawniej. Regularne picie czerwonej herbaty przyspiesza proces odchudzania dzięki zawartej w niej teinie. Substancja ta przekłada się na zdecydowanie szybsze trawienie tłuszczy. Gdy nie dostarczamy ich w pożywieniu nasz organizm sięga po zapasy zgromadzone w tkance tłuszczowej. Osoby, które rzeczywiście chcą schudnąć pijąc czerwoną herb
Trening interwałowy najlepszy na spalanie tkanki tłuszczowej

Trening interwałowy najlepszy na spalanie tkanki tłuszczowej

odchudzanie, porada, trening
Osoby, które chcą jak najszybciej pozbyć się nadprogramowej tkanki tłuszczowej powinny zainteresować się treningiem interwałowym. W bardzo krótkim czasie pozwala on pozbyć się jak największej kalorii. To dobry wybór również dla tych, którzy borykają się z problemem wolnej przemiany materii. Najlepiej zasady treningu interwałowego pokazać na przykładzie. Zaczynamy rzecz jasna od rozgrzewki. Interwały możemy stosować zarówno przy jeździe na rowerze, bieganiu czy każdej innej aktywności fizycznej. Na początek można zacząć od 15 sekund interwałów. Jeśli biegamy to przez 15 sekund na na jak najwyższym poziomie intensywności. Ile on wynosi? Najlepiej zaopatrzyć się w pulsometr. Interwały powinniśmy wykonywać na poziomie 90 do 100 % naszego tętna maksymalnego. Następnie przez 60 sekund biegniemy